Mig och Belleofsweden.

Jag ska börja med en kort beskrivning om mig och om syftet till att jag gör denna blogg. Jag heter Jimmy, bor i göteborg och är trött på alla bloggare. När jag säger "alla bloggare" så menar jag dom bloggare som är "inne". Och det JAG stör mig på är att det är så jäkla mycket skit inom bloggvärlden. Bloggbråk hit och dit och fjortisar som försöker vara mer patetiska än vad dom egentligen redan är. Men jag ska sluta pladdra om syfte och gå in på det jag verkligen vill förmedla med denna blogg. Jag skriver ur egna perspektiv och all kritik är välkommen och uppskattad.
Jag vill börja med att skriva om belleofsweden. för er som inte känner till "belle" så är hon en liten tjej i gymnasieåldern som tror att allt hon gör är perfekt och att hon är perfekt. Det känns verkligen som att det är inne att låtsas vara perfekt och sätta på en "roll" inför bloggen och kameran. Och detta känns så jävla sorgligt. Vi har ju största bloggbitchen nummer ett och detta är ju kissie. Det känns som att "alla vill vara som henne". Jag känner att det hade vart ett större bloggland om alla verkligen vore sig själva och skrev från hjärtat. Belle är en liten snorunge som bara vill ha uppmärksamhet. Det finns så mycket jävla bättre sätt att på uppmärksamhet än att göra sig till åtlöje på internet. Men samtidigt så älskar jag det. För jag finner en viss humor inom detta.
När jag nu läser igenom "belles" blogg så ser jag att hon har lagt upp sex stycken blogginlägg idag. Varav text som är ungefär en rad på ett A4-ark. När jag "läser" hennes blogginlägg vid namn "Me Right Now" så upptäcker jag att det verkar som att hon försöker skryta om hennes lilla "operation".

"Pga min ansiktsbehandling (kemiskpeeling,aha syra,etc etc)
så får jag INTE ha på mig smink idag.
Och det känns både skönt och ångest laddat.
Rätt kul dock att jag kan gå mitt igenom stan
utan att NÅGON kommer känna igen mig.
Haha kanske dags att börja bli mer naturligt sminkad
till vardags?Eller inte."

- belleofsweden

ÅHNEJ! hon får inte ha något smink på sig på HELA DAGEN. både skönt och ångestladdat. Jag vet väl hur tjejer är. "vi är mycket finare i smink". jag säger att ni är fina som ni är. Det är inte det att jag är emot smink. Men det är patetiskt att känna ångest över att inte få ha smink på sig. "Belle", du har precis gjort en ansiktsbehandling. Klara dig en dag utan smink OCH SLUTA LIPA! Att känna igen henne på stan, jofan. Det är nog jätte många som kommer fram till henne varje dag och säger "WA! Det är Belleofsweden! Kan jag få ta ett kort med dig, du är så jääävla cool!". Om jag förståt mig på Sverige rätt så kan inte en ända jävel tycka denna bloggaren är cool. Folk läser henne blogg för att hon är patetisk. En sak som är bra att hon skriver är att "hon kanske ska bli mer naturligt sminkad till vardags". Där stödjer jag henne. För så hon sminkar säg nu, är förjävligt.

// Jimmy

Kommentarer
Postat av: Saga

Well, du ger henne en hel del publicitet hur som helst!

2009-11-09 @ 14:23:45
URL: http://prettovarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0